mardi 6 décembre 2016

Αθήνα, 6-8 Δεκεμβρίου 2016, συμπόσιο κοπτικών σπουδών

Workshop Κοπτικών Σπουδών στην Αθήνα (6-8 Δεκεμβρίου 2016)

από το https://copticstudiesblog.blogspot.gr/2016/12/workshop-6-8-2016.html


Το Νορβηγικό Ινστιτούτο της Αθήνας (Τσάμη Καρατάσου 5) θα φιλοξενήσει από την Τρίτη 6  εως και την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου την πρώτη Ελληνο-νορβηγική επιστημονική συνεγρασία στο αντικείμενο των Κοπτικών Σπουδών.

Η πρωτοβουλία της συνεργασίας ανήκει στον Δρ. Αλέξανδρο Τσάκο, μεταδιδακτορικό ερευνητή στο University of Bergen (Norway), o οποίος μαζί με τον Δρ. Νίκο Κουρεμένο, μεταδιδακτορικό ερευνητή στο Hebrew University of Jerusalem, τον Καθηγ. Δημήτριο Μόσχο, επίκουρο καθηγητή Εκκλησιαστικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τον Dr. Christian Bull, μεταδιδακτορικό ερευνητή στο University of Oslo και μια ομάδα νέων επιστημόνων (Michael Youssef, Εβίτα Σαρανταρίδη, Βαγγέλη Παπαναστασίου) θα εργαστούν εντατικά για τρεις ημέρες στο αντικείμενο των Κοπτικών Σπουδών.   

Κεντρικό θέμα των εργασίων της επιστημονικής ομαδάς αποτελεί το απόκυρφο χριστιανικό κείμενο που αποδίδεται στον Απόστολο Βαρθολομαίο, γνωστό με τον τίτλο Βιβλίο της Ανάστασης του Ιησού Χριστού. Σκόπος των συναντήσεων έχει οριστεί η μεταγραφή, μετάφραση και ανάλυση του κειμένου σύμφωνα με το Κοπτικό χειρόγραφο 80 της British Library που αποτελεί τη σημαντικότερη μαρτυρία για το εν λόγω έργο.  

Στο πλαίσιο των εργασιών της ομαδάς, οι οποίες θα παραμείνουν κλειστές στο κοινό, θα πραγματοποιηθούν δυο ανοιχτές διαλέξεις για την παρουσίαση ορισμένων πτυχών της έρευνας που εντάσσουν το κείμενο στο ευρύτερο πλαίσιο του Αιγυπτιακού και Νουβιακού Χριστινισμού κατά την Ύστερη Αρχαιότητα.   
Οι διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν στο χώρο του Νορβηγικού Ινστιτούτο σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα. 

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου, 19:30:
Alexandros Tsakos
The Coptic Manuscript BL80 in the frame of medieval Nubian literacy

Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου, 19:30:
Dimitris Moschos
Eschatological Motifs in Egyptian Monastic Literature

Για περισσότερες πληροφορίες βλ. εδώ 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire